مجله پلاسکو آنلاین

برق انداختن سینک ظرفشویی

میخوام بهتون یاد بدم با چند تا ترفند بدرد بخور ، دیگه برای تمیز کردن سینک ظرفشویی هاتون از مواد شیمیایی و مضر استفاده نکنین و با استفاده از مواد طبیعی یک پاک کننده قوی بسازین😜

سینک ظرفشویی جایی برای شستن سبزی ها،میوه ها،ظرفها و غیره است،پس قبل از همه ی اینها سینک را تمیز و ضد عفونی کنیم که

انتخاب  راه حل مناسب برای این کار بسیار مهم بشمار میره

ولی خب بعد از مدتی این تجربه رو داشتیم که باقیمانده ی غذا ها،سس ها و نوشیدنی ها باعث ایجاد لکه هایی در سینک میشن یا باعث کدر شدن سینک میشن که پاک کردنشون واقعا سخت و زمان بره

 

                                    اما میتونین همین الان این مطلب رو بخونین تا راه حل رو متوجه بشین🥰

 

  • استفاده از مسواک برای تمیز کردن سینک آشپزخانه:

با استفاده از مسواک های قدیمی و غیر قابل استفاده میتونین به کوچکترین شیار ها و درز ها دسترسی داشته باشین و عمیق ترین قسمت ها رو پاک کنین مسواک ها تموم لکه های آهکی و هرچیز دیگ ای رو که توی سینک پنهان شدن رو میتونن پاک کنن.

وقتی موقع تمیز کردن سینک به لکه های اهکی اطراف سینک یا شیرآلات میرسیم باید زمان و قدرت بیشتری رو صرف پاک کردن این لکه ها بکنیم

ولی تا بحال لیمو برای پاک کردن این لکه ها رو امتحان کردین؟لیمو بخاطر خاصیت اسیدی که داره یک پاک کننده ی طبیعی بسیار کارامد هستش.

  • نحوه ی استفاده از لیمو برای تمیز کردن سینک و شیرآلات آشپزخانه:

یک لیمو رو نصف کنید و روی لکه های مورد نظر که اهک رسوب کرده چند بار محکم بکشید و اجازه بدید تا دو ساعت روی محل باقی بمونه.

بعد از دو ساعت آبکشی کنید و همیشه یادتون باشه بعد از شست و شو حتما سینک و شیر آلات رو خشک کنید تا طول عمر و تمیزی اون ها رو افزایش بدید . شما از قدرت پاک کنندگی این مواد طبیعی قطعااا شگفت زده میشید.حتما امتحان کنید.

  • با یک پارچه میکروفایبری درخشندگی و تمیزی سینک آشپزخانه را چند برابر کنید:

این پارچه ها بهترین انتخاب برای قدم آخر در شست و شوی هر سطحی هستن و با حرکات دایره ای کوچیک میتونید سطوح مثل

 سینک و شیرآلات رارو برق بندازید و از رسوب دوباره ی قطره های آب روی سطوح جلوگیری کنید.این یعنی تمیز ترین و براق ترین حالت ممکن👌🏻😎

 

  • سینک خود را پس از هربار استفاده پاک و خشک کنید:

بهترین کار برای تمیز کردن آشپزخانه اینه که اصلا اجازه ندید اونقدر کثیف بشه و رسوبات روی هم بشینن که پاک کردن اونها سخت بشه.

پس از هربار استفاده از سینک اون رو تمیز کنید و با اسفاده از فرچه های سینک بشورید تا رسوبات آهک و جرم های اون تمیز بشه و

بعد حتما سینک رو خشک کنید.

فرچه سینک ها توی تمام مراحل میتونن به شما کمک کنن و بهترین گزینه برای پاک کردن رسوبات سینک ها هستن.

  • از مواد سفید کننده ی شیمیایی و جرمگیر ها برای تمیز کردن سینک آشپزخانه استفاده نکنید:

این مواد شیمیایی هستن و بعد از این که سینک خشک میشه میبینید که لکه های سیاهی روی سینک ایجاد شده که این لکه ها به راحتی پاک نمیشن و بیشتر اوقات برای همیشه روی سینک ها باقی میمونن.

  • محصولات سفید کننده را نگذارید روی سینک باقی بمانند:

هرمحصولی که برای تمیز کردن سینک استفاده میکنید روی سطح اسپری کنید و بعد از 2 دیقه آبکشی کنید.نگذارید مواد شوینده بیشتر از دو دیقه روی سطوح باقی بمانند چون باعث ایجاد لکه های تیره روی سینک میشوند و این لکه ها قابل پاک شدن نیستند و یا به سختی پاک میشوند.

 

  • از سرکه سفید برای تمیز کردن سینک استفاده کنید:

اگه روی سینکتون لکه و رسوب دارید،یک پارچه رو توی سرکه سفید بخیسونید و روی لکه ها بکشید تا از بین برن و سینک کاملا تمیز بشه.یا میتونید مقداری جوش شیرین و نمک رو توی آب مخلوط کنید و با این محلول سینک رو بشورید تا تمیز بشه.

شیرآلات هم با مایع کفی ب راحتی پاک میشن،در صورتی که لکه ای مثل اثر انگشت روی اون باقی موند میتونید از پارچه ی آغشته به سرکه سفید برای پاک کردن اونا استفاده کنید.سرکه علاوه بر خاصیت پاک کنندگی و لکه بری میتونه سطوح رو ضد عفونی هم بکنه.

برای تمام این روش ها برای تاثیر چند برابری لازمه که از فرچه های مخصوص سینک استفاده کنید و از برخورد محلول ها با دست هاتون جلوگیری کنید تا هم به پوستتون آسیبی نرسه و هم درز ها و جاهای غیر قابل دسترس با فرچه کاملا تمیز بشن.

 

شما از چه روشی برای پاک کردن سینک استفاده میکنین؟برامون بنویسین💕🌷

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.